torsdag 31 maj 2012

Inspiration

Älskad tapet!
 

Sen jag tapetserade med den här tapeten har så många kommenterat att de älskar den! Jag måste säga att det var länge jag letade efter en som skulle vara helrätt och det är den! 
Förutom det underbara mönstret så har den så många färgnyanser som man kan ta upp i inredningen. Jag var rädd för att den skulle begränsa antalet färger jag kunde ha för att matcha den med. Men icke:) Gult, grönt, lila, turkost, blått, rosa, brunt....ja ni hör:) 
Jag strävar ständigt efter en inredning som är snygg, personlig och funktionell! Utan personliga föremål så saknas det extra lyftet som gör inredningen unik, tycker jag.

Ni ser ett exempel på min personliga inredning här ovan. Jag har varit dansare och det är en identitet som aldrig går ur mig och som jag tar upp i inredningen med att rama in de söta balettskorna!

Jag gillar även att släktforska och ta del av min historia. Nostalgi kan vara så lärorikt och intressant och man hittar sig själv... 
Ramar gärna in kollage av fantastiskt fina kort på mina äldre bortgångna släktingar och som här ett kvitto från 1908 som tillhörde min farmors mammas "handelsidkerskan":)! 

Ja, det var några av mina personliga inredningsdetljer. Vad kännetecknar dig? Vad kan du ta upp i hemmet som gör det mer du eller ni som bor där! Det är ju ERT hem!!!
Ha det bäst! Inspirationskramar 
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!