fredag 29 juni 2012

Målning av skänk/sideboard


Såhär såg möbeln ut för två veckor sedan när den fraktades hem efter en härlig söndagstripp med två vänner i byar utanför Härnösand!


 
Efter slipning, spackling och mycket färg och kärlek;) så finns den nu till försäljning i min butik!


Jag rekommenderar att ni alltid lägger plankor under möbeln för att få fint avslut och inte efterstryker massa utan tar mycket färg på penseln på en gång! Särskilt om ni som jag väljer vattenbaserad miljövänlig färg som torkar snabbare än lackfärg och det lätt kan bli knottror om ni stryker får mycket med penseln! 

Blankare färg har tåligare resultat men är inte lika fint på gamla möbler så jag skulle inte rekommendera att sprutlacka en gammal möbel, det tycker jag ser konstigt och fult ut! 

Det finns många som inte vill måla själv eller har tålamodet, då säljer jag fina unika antika möbler i min butik Behändigt! Alternativt målar din möbel åt dig, kontakta mig för info eller dyk in och titta vilka möbler som kommit in med jämna mellanrum!

Trevlig helg och varmt välkomna i butiken Behändigt 10-18, 
lördagar 10-16!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!