torsdag 21 juni 2012

Midsommaridyll


Det är få högtider som är så förutbestämt traditionella som midsommar. Man ska ha dansat runt en midsommarstång och ha ätit sill, potatis, tunnbröd och druckit snaps. Mycket folk ska det vara, annars är det inte riktig midsommar....eller?

Jag är förvånad över HUR viktigt jag tycker att det är att ha en traditionell midsommar och att ha hunnit med andra för mig viktiga sommar-göromål som ligger som stressmoment faktiskt. 

Jag märker det tydligt i år för det blir min första midsommar som det inte kommer vara mycket folk. Jag kommer jobba och sen åka till en visserligen idyllisk miljö, men det blir ingen dans kring någon stång och dryck med rus i blir det inte heller då jag ska sjunga på dop på midsommardagen.

Det blir midsommar ändå och ju mer måsten man skapar sig finns det risk för fler besvikelser. I år ska jag vara nöjd med det som blir och njuta av det som blir den dagen. Det finns faktiskt en hel del andra dagar på sommaren jag kan hinna med det andra. Eller så gör jag inte det, men jag ska baske mig njuta av det goda som blir och försöka att inte hela sommaren vara beroende av sol! 

Målet blir att undvika måsten, så hoppas jag på att det blir en härligare tid:)  
 Härlig bild från IB Laursen på Mynteporslinet som finns hos Behändigt! Så vackert!!!:)


Ett fint kokboksställ kan man även ha som notställ el ha ett snyggt skrivet brev el liknande och lägga en blomma bredvid... 
Var tvungen även att visa en favorit som kom till butiken igår (förutom andra godsaker som stället). Den vita "kotten"! Massiv, rejäl och så rätt! 
Jag har varit fundersam på mitt vardagsrumsfönster, en lampa, en orchidée och ett silver& -det saknades något och de var kotten! Nu är jag helnöjd!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!