onsdag 1 augusti 2012

Semestervecka!:)

Så var vi där, jag har semester en hel vecka!!!:) Ja, jag vet att det inte är mycket-men det hjälper att hämta lite energi i alla fall... Jag njuter fullt av att kunna sitta och lösa korsord eller läsa en bok, saker jag inte hunnit eller varit för stressad för att göra sen jag öppnade butiken. Solen har även tittat fram då och då hittills, vilket är underbart!

Sen är det ju så att när man driver eget så har man jobb man måste göra trots semester, i mitt fall måla möbler. Jag försöker kombinera att vara utomhus när jag skrapar och sandpapprar och vara framför tvn på kvällen och måla. Då är tipset mycket papper över golvet och flytta iväg saker du är rädd om....;)



Här ser du mina nuvarande projekt: ett pottskåp, en dörr och så håller jag på att måla 2 satsbord turkosa med shabby-stuk(hett inom inredning med färgglatt shabby i konstrast emot det vita). Jag har gjort ett sådant som jag redan sålt direkt och så många tyckte om det så det blir mer av det i höst! De två parborden och pottskåpet kommer i butik denna och nästa vecka:)

Dörrens förarbete är jobbigast, bordet och pottskåpet behövde bara sandpappras av, men dörren behövde jag skrapa av ett löst lager färg och i och med att det var en väldigt fin dörr med "speglar"(ramarna i de gamla dörrarna ser ut som ramar till speglar därför heter det spegeldörrar trots att det inte är speglar). Man behövde smala skrapverktyg för att nå och flagorna sprätter lätt in i ögat, men efter en hel dag så är jag nu färdig med skrapandet av dörren och har målat färdigt ett av borden:)

Nästa projekt är en långpall som jag köpte på helgens auktion och två större skåp med mycket renovering på, men det ska jag börja med nästa vecka.

Lycka till med att renovera era loppis/auktionsfynd!

Vill ni ha färdigrenoverat/målat med mycket känsla, kärlek och noggranhet så köp hos Behändigt! Kom in med jämna mellanrum för sortimentet på möblerna ändrar sig snabbt hela tiden:) 

Trevlig lillördag och fortsatt vecka!
Stina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!