tisdag 12 februari 2013

Februari, sjukdomar håll er borta för nu ska här Zumbas!!

Läkekonster och träning


Den underliga knölen ser inte mycket ut för världen, men vilket dunder! I lördags när jag kört hem från Fashioweek och Stockholm och en härlig kortweekend i gamla hemkvarteren Birkastan, så kände jag i slutet på Melodifestivalen en plötsligt stark halsont och feberkänsla.

Jag tog genast Ingefära, ont ska med on förgås och jag skar små bitar och tuggade ner och sköljde med te. Morgonen efter var det onda i halsen borta!? Och jag som haft så ont så jag inte ville prata-dvs ONT för att det skall gå så långt;) Söndagkväll dagen efter började det komma feberkänsla igen och jag gjorde ingefärste för nu var det illa jag hade mitt Zumbapass på måndagen. 

Måndag, liten skum känsla men jag körde Zumba och idag tisdag så känner jag mig flunsig igen. Tänk vad ingefäran kan göra, fördröja sjukdomen sådär! Sicket dunder! Till saken hör även att jag peppar peppar inte varit flunsig el haft feber på snart 2 år och jag tar inte alvedon om jag inte har över 40 grader eller huvudvärk till bristningsgränsen. Tack ingefära, dig ska jag alltid ha i skafferiet! Och den sägs vara bra emot illamående också!:) 


Alltså Zumban, jag har gruvat mig innan min vårsäsong satt igång -inte känt mig i fas och träningssugen. Jag hade sen mitt första pass i slutet på januari och nu har jag haft mitt tredje och energin kommer tillbaks! 

Det tredje passet kände jag att nu är konditionen tillbaka och jag kan köra jäääärnet hela passet ut! Jääärnet och jag hör inte!? är för övrigt ofta förekommande i mitt pass:D En sådan energi som Zumban och musiken, eleverna ger är enorm -tur jag slipper vara utan Zumba eftersom jag själv kör passen på bästa Folkhögskolan! :)


Till nästa pass ska 2 nya låtar koreograferas, Melodifestivalen hade ett par heta kandidater som Gosa gosa och Cobacabanana m.fl -ska snart bestämma mig!:)

Ikväll ska jag försöka vila och äta massa vitaminer, kanske lite ingefära;) och tända dessa underbara doftljus jag har i butiken och på www.behandigt.se, de sprakar som en öppen eld och är superbra! En annan gång ska jag berätta mer om fashionweek...




Ha det bäst!
 Stina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!