fredag 28 juni 2013

Sakletardag i nedlagd industri

Helt otroligt, jag fick ett samtal från en god vän som kände en tjej som hittat en stor övergiven lokal med diverse i, det har varit en fabrik förr i tiden! Dagen efteråt var jag där, vi hade fått lova att plocka saker till en viss summa och hade både hjälmar och pannlampor för källaren var obelyst och det var otroligt spännande! Hål emellan två våningar och spindelnät i ansiktet:)))

Några av fynden ser du nedan som den fina plåtpallen som var perfekt sliten och stabil!



Trälådor av olika typer och storlekar och stora granitgrå trälådor 1,5m som jag aldrig sett liknande tidigare mumma!:) Gamla fönster och stolar osv. Det är otroligt att få denna chans, hur ofta kommer den? :) Varm över att ha sådana fina vänner som är så omtänksamma och tänker på en! Blev till och med tvungen att lämna godbitar för jag har inget stort förråd. Men som sagt jag är supernöjd!






Här är en bild från butiken där jag blandar antikt med ny design, älskar att blanda friskt och det känns så rätt med återbruk och ekotänk! Det turkosa brickbordet är ett antikt handgjort bord av släktingar och till mig! Hofring hette de i efternamn och har handkackat flera fat och även gjort tuppstakar och annat superfint!

Nu har jag redan så många fat och min morbror ville inte ha sina så då säljer jag hans och brickbordet fick bli min nya favoritfärg att måla -ljusturkos! Gamla flaskor i olika storlekar är jättefina prydnader i hemmets alla vrår, liksaså gamla böcker! Kika hos släkt och vänner och hör  

Glöm inte om ni inte kan komma till butiken i Härnösand, att kika in på
www.behandigt.se,
länken finns uppe till höger:)


Nä, nu behöver kunderna mig, ha en superhärlig helg!
Stina på Behändigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!