lördag 21 september 2013

Början på hösten sätter igång arbetsmyran i mig!


Älskar Lisbeth Dahls paraplyer som jag säljer hos Behändigt, även på www.behandigt.se
Till veckan kommer höstens nya favorit<3<3<3  


Det ligger nog i bakhuvudet sen man var liten, att när hösten började så började en ny termin och massor med nytt skulle göras/läras. Som vuxen när september kommer så går jag t.ex. igenom varje rum hemma och byter färger och en del rum får större make-over än andra! I vardagsummet åkte en tiotaggare upp på väggen och snart ska även en underbar industristilstavla från Behändigt upp.

Jag har flyttat runt lite och fått mer industrikänsla i vardagsrummet, samt beställt hem till butiken en turkos industristol som jag ska ha snett under älghornet där det nu blivit en tom plats för jag vågade inte ha tv-bänken under utan sköt iväg den:) Små ljusslingor från Markslöjd var prio-1, så de kom även in där. Tar mer bilder snart... 






I butiken börjar nu denna hörna kännas för somrig så jag längtar till nästa vecka då kopparlyktor och annat ännu mer höstigt kommer och jag får flyttar och mixa nya färgkombinationer! I mitt kök ska jag ta in kopparen för att hösta till det, började med ett handgjort fat som min mormors kusiner tillverkat; Hofring design. Hyllan är en grånad planka som legat ute på vårt sommarställe(farfar och farmors gamla hus). De turkosa ljusstakarna är i glas och finns i flera färger butiken och webshoppen! Min kockumssamling har börjat få komma ur skåpen:)

Trevlig helg! Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!